Acum la DanceFM 04:00-23:59
DANCE FM HITS

Interviu cu Marius Onuc, Manager Dance FM

Onuc mare

Credem că cel mai important cadou pe care vi-l puteți oferi este timpul. Timp să vă liniștiți sau să acceptați provocări, timp să faceți ceea ce vă aduce zâmbete și stare de bine, timp să ascultați
melodia aia preferată pe repeat sau, poate, timp să citiți un interviu interesant realizat cu Marius Onuc, managerul Dance FM și colegul nostru de 8 ani. Pentru că prognoza lunii iulie, la DIGI, a anunțat inclusiv aniversarea a 11 ani de Dance FM, am discutat despre povestea postului, profilul ascultărilor (user persona), mituri urbane legate de radio demontate odată cu digitalizarea,
vulnerabilitățile unui post de radio atunci când vorbim despre existența și în Social Media, DJing, plus multe alte subiecte relaxante, precum pasiunile lui Marius pentru voice acting.

 

Coordonezi din 2014 postul Dance FM. Ne poți spune câteva cuvinte despre activitatea de până acum, ce ai învățat despre tine în această perioadă, echipă și ce diferențiatori consideri că ai adus pe piață?

Acum că o spun și eu cu voce tare, da… a trecut ceva vreme! Dance FM este cel mai frumos proiect la care am lucrat până acum. Cred că se datoreaza în special faptului că pe lângă pasiunea pentru radio a apărut ingredientul magic - muzica ! Mă regasesc în sound-ul Dance FM, îmi place muzica dance/house/electronică și cred că în cei 8 ani de când sunt prin zona, am reușit să creez o comunitate chiar draguta.
La început, echipa era formată din 3 oameni - eu, Virgil Batista și GreeG Serban. Toți 3 imparteam task-urile oarecum în mod egal. Dar au apărut cateva schimbari pe parcurs și m-am trezit responsabil în totalitate de conținut. Așa că am adunat o mână de oameni, Sorin, Ștefan, Lexa, Marika, Robert și Andra și azi ne bucurăm să vedem că Dance FM a devenit de la un mic radio, o comunitate, un trend. Plusul pe care l-a adus Dance FM a fost și este ORIGINALITATEA!
Iar muzica face diferenta!

Dance FM tocmai a împlinit 11 ani. Dacă ar fi să creezi un user persona pentru brandul „Dance FM”, după toate experiențele și întreaga evoluție, cum l-ai caracteriza?

Da, sunt primii 11 ani de Dance FM, iar ce urmează va fi și mai interesant! Sunt foarte încântat să spun că ascultătorul Dance FM a evoluat odată cu radioul, cu muzica, cu piața.
Cercetările de piață din ultimii ani arată că Dance FM este preferat de publicul tanar/comercial, 18-39 ani, în proportie de peste 90%, cu venituri medii și cu cel puțin o facultate. Dar dacă lăsăm cifrele la o parte, putem spune că cei care asculta Dance FM sunt cu adevărat Dance-eri - iubesc muzica, iubesc petrecerile și starea de bine!

Cum s-a schimbat universul radioului în ultimii 11 ani? (Ne-ar ajuta și o comparație la nivel național, dar și internațional, să vedem ce trenduri încă nu a abordat radioul românesc).

Pe cât de frumos, pe atat de solicitant este radioul! Este o piata care se află într-o continuă schimbare iar cei care nu se adaptează pierd. În ultimii 11 ani s-au închis multe radiouri la nivel național. Unele și-au făcut rebranding, altele pur și simplu s-au închis și atât. Iar la nivel internațional , consumul de radio a fost în scădere în ultimii ani. Asta și pentru că au apărut podcasturile, Spotify, iar celelalte platforme de streaming s-au straduit să atraga consumatorii de muzica în toate felurile. ȘI în mare parte le-a ieșit. Dar, desi azi e foarte accesibil să pornesti un microfon și să inviti pe cineva în “emisiunea” ta, totuși, radioul nu e doar despre asta. E un produs care are cateva ingrediente care dacă nu lucrează în armonie, nu transmite nimic ascultătorului. Niciun algoritm nu va putea da suflet unui radio. În schimb, un playlist bine ales, o voce buna, dinamica și zambitoare fidelizeaza publicul.
De menționat mai e și faptul că nisele au câștigat mult teren în ultimii ani, mai ales în România - rock, dance, hip hop/trap.


Dacă ai putea lua locul unui alt coleg din media, pentru o săptămână, cu cine ți-ar plăcea să faci switch și de ce?

Cred că mi-aș dori să fiu Andreea Esca! :))) Să spun și eu Bună seara, România! Buna seara, București! Cred că m-aș descurca! De ea știu sigur că s-ar descurca cu muzica, pentru că am fost la multe petreceri împreuna și pot spune cu certitudine că iubește muzica și dansul!

Care sunt principalele mituri urbane legate de radio care au fost demontate în ultimii ani de digitalizare accelerată?

Cred că cel mai important mit legat de radio și digitalizare a fost că radioul clasic în varianta FM va dispărea. Am auzit multe termene - până în 2020, până în 2025 și așa mai departe. Ei bine, nu cred sincer că radioul clasic va muri vreodată. Sigur, va resimti schimbarea pe care o aduce online-ul, dar cum ziceam mai sus, asta e provocarea principala a tuturor managerilor - să tina pasul cu schimbarea, să fie fresh!

Care este „călcâiul lui Ahile” al unui post de radio care are, în același timp, și conturi pe rețelele sociale?

Cred că o slăbiciune sau mai degrabă o neatentie a posturilor de radio în zilele noastre consta în faptul că se concentrează foarte mult pe crearea de content pe social media, iar atenția pentru radio în sine scade. Calitatea programelor lasa de dorit în multe cazuri, sau contentul creat pe social media e mai bun decat produsul în sine.

Știm că ești pasionat de actorie vocală, publicitate și comunicare. Cum relaționezi aceste abilități profesionale cu DJ-ingul?

Cred că am reușit să combin cate puțin din toate! Am fost Voice Over pentru multe proiecte mari, chiar și pentru Warner Bros, am dat voce pe spoturi care s-au auzit peste tot iar despre mine vreau să cred că sunt un tip super comunicativ. Toate astea reprezinta un atuu atunci când este combinat cu DJ-ingul, fie că ești DJ/producător , fie că ești DJ de radio. Sunt foarte mulți DJ internaționali renumiți care atunci când sunt puși în situația de a da un interviu TV se descurca foarte greu și abia leaga doua fraze. Iar în cazul lor mai bine vorbește muzica! :)

Vorbim tot mai mult despre starea de bine, dar nu toți știm să o activăm sau să o trăim. Ce înseamnă pentru tine starea de bine și ce ne recomanzi să facem pentru activarea ei?

Starea de bine are o definiție anume pentru fiecare om în parte. Unii găsesc starea asta de bine în lucruri mărunte, alții au nevoie de multe că să se simtă cu adevărat bine. Eu cred foarte mult în puterea muzicii. Iar pe mine, o cafea și o piesa buna mă fac să mă simt cu adevărat bine. Se poate și fără cafea, dar nu se poate să treacă o zi fără să ascult muzica. De asta cred că am cel mai tare job din lume - ascult muzica în fiecare zi! Și după 20 și ceva de ani pot spune că nu m-am saturat!

Cu toții ne dorim să avem în jur oameni care să se bucure pentru noi, să fie aproape în zilele proaste, care să spună un sincer „Go for it! You can do it!”, ceva ce faci și tu prin matinal. Cum te simți când dai mai departe simplitatea vieții, printr-un „Bună dimineața”?

Frumusețea radioului este că poți să îi faci pe oameni să vadă lucruri prin ceea ce le spui. Eu mereu am căutat să fiu simplu, scurt și la obiect, să le spun oamenilor lucruri care să nu le facă dimineața mai grea sau mai tristă. Am evitat subiectele astea nasoale pe care le vedem zilnic la TV - război, pandemie, inflație - ascultătorii le știu, în măsura în care îi interesează. Nu cred că trebuie să mai vin și eu să le povestesc pe larg despre asta. Prefer să le spun buna dimineața cu zambetul pe buze, să le aduc un mix fresh și să le fac drumul spre munca mai scurt.
Iar asta cred că a creat o conexiune puternica între Dance FM și ascultători fideli.

Cum ți-au influențat ascultătorii viața?

E o întrebare la care am stat să mă gandesc! Cred că ascultătorii m-au determinat să fiu mai sincer - ei simt asta atunci când te asculta - să fiu spontan și poate cel mai important - să
Învăț să ascult , la randul meu!


În încheiere, te rog să facem un exercițiu de imaginație. Eu sunt un potențial ascultător al Dance FM, dar nu sunt sigură că acesta este postul potrivit pentru diminețile mele. Cum m-ai convinge să te ascult?

Dacă asculți Dance FM dimineața, e clar că muzica te cucereste! Ai mixuri, invitați și vorbe puține, fix ce îți trebuie că dimineața să sune perfect!

7 întrebări fulger


Playlist creat de tine la drum lung sau radio?

Greu de ales. Am peste 50 de playlisturi pentru diferite stări create pană acum.
Iar pentru radio cred că am depasit 3000 de playlisturi!

O carte bună sau un film pe canapea?

Îmi plac filmele, deci înclin spre un film pe canapea!


Visător sau pragmatic?

100% VISATOR!


Adrenalină sau liniște?

Am sarit cu parasuta, am făcut scuba diving și sunt nerăbdător să mai încerc lucruri noi! Deci clar, Adrenalina!


Cum ar arăta o lume fără muzică?

E o întrebare capcana, nu-i așa? O lume fără muzica nu exista.


Discuție la telefon sau „față-n față”?

Față-n față, categoric!


Ce i-ai spune lui Marius Onuc de la 18 ani?

Bucura-te de tot ce ai! Te așteaptă multe lucruri minunate!


On Air
Acum
FERRECK DAWN, IZZY BIZU - Life
A fost
ACRAZE, GOODBOYS - Believe
Noutăți
DANCE FM 2022 SITE BANNER SLIDER_ 1183x551- concursSMUFF copy
IMG_4911
Martin-Garrix-Top-100-DJs-2022-press-shot-2-696x1043

Partenerii noștri

DIGI SPORT
"Dezgustător". Pus la zid în propria țară, după gestul făcut când o pisică s-a urcat pe masă la conferința de presă

"Dezgustător". Pus la zid în propria țară, după gestul...

FILM NOW
Primele impresii despre „Avatar 2”. Ce spun criticii după ce au văzut filmul: „Nu pariați niciodată împotriva lui James Cameron”

Primele impresii despre „Avatar 2”. Ce spun criticii...

DIGI WORLD
De ce să nu lași telefonul la încărcat până la 100%. Bateria poate avea de suferit

De ce să nu lași telefonul la încărcat până la 100%...

DIGI ANIMAL WORLD
Moment unic surprins de un fotograf. O broască țestoasă i-a făcut cu ochiul în timpul unei sesiuni de înot

Moment unic surprins de un fotograf. O broască...

DIGI LIFE
Obiceiurile care îți afectează auzul. Știai că sunt atât de periculoase?

Obiceiurile care îți afectează auzul. Știai că sunt...

PE ROZ
Regele Charles și restul familiei regale, "îngroziți" de lansarea documentarului lui Harry și Meghan. "Există un sentiment de trădare"

Regele Charles și restul familiei regale, "îngroziți"...

315237412_506398358195419_8300587384606915709_n

DANCE FM te cheama sa sarbatoresti 19 ani de Kristal...

untold1920x1080

,,MOVE LIKE THAT”, PRIMA PIESĂ DIN COMPILAȚIA UNTOLD...

Confidenţialitatea ta este importantă pentru noi. Vrem să fim transparenţi și să îţi oferim posibilitatea să accepţi cookie-urile în funcţie de preferinţele tale.
De ce cookie-uri? Le utilizăm pentru a optimiza funcţionalitatea site-ului web, a îmbunătăţi experienţa de navigare, a se integra cu reţele de socializare şi a afişa reclame relevante pentru interesele tale. Prin clic pe butonul "DA, ACCEPT" accepţi utilizarea modulelor cookie. Îţi poţi totodată schimba preferinţele privind modulele cookie.
Da, accept
Modific setările
Alegerea dumneavoastră privind modulele cookie de pe acest site
Aceste cookies sunt strict necesare pentru funcţionarea site-ului și nu necesită acordul vizitatorilor site-ului, fiind activate automat.
- Afișarea secţiunilor site-ului - Reţinerea preferinţelor personale (inclusiv în ceea ce privește cookie-urile) - Reţinerea datelor de logare (cu excepţia logării printr-o platformă terţă, vezi mai jos) - Dacă este cazul, reţinerea coșului de cumpărături și reţinerea progresului unei comenzi
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
RCS&RDS S.A. dancefm.ro Vezi politica de confidenţialitate
cmp_level, prv_level
Google IDE google.com Vezi politica de confidenţialitate
IDE
Vă rugăm să alegeţi care dintre fişierele cookie de mai jos doriţi să fie utilizate în ce vă priveşte.
Aceste module cookie ne permit să analizăm modul de folosire a paginii web, putând astfel să ne adaptăm necesității userului prin îmbunătățirea permanentă a website-ului nostru.
- Analiza traficului pe site: câţi vizitatori, din ce arie geografică, de pe ce terminal, cu ce browser, etc, ne vizitează - A/B testing pentru optimizarea layoutului site-ului - Analiza perioadei de timp petrecute de fiecare vizitator pe paginile noastre web - Solicitarea de feedback despre anumite părţi ale site-ului
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
Google Analytics google.com Vezi politica de confidenţialitate
_ga, _gid, _gat, AMP_TOKEN, _gac_<property-id>, __utma, __utm, __utmb, __utmc, __utmz, __utmv
Aceste module cookie vă permit să vă conectaţi la reţelele de socializare preferate și să interacţionaţi cu alţi utilizatori.
- Interacţiuni social media (like & share) - Posibilitatea de a te loga în cont folosind o platformă terţă (Facebook, Google, etc) - Rularea conţinutului din platforme terţe (youtube, soundcloud, etc)
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
Facebook facebook.com Vezi politica de confidenţialitate
a11y, act, csm, P, presence, s, x-referer, xs, dpr, datr, fr, c_user
Youtube youtube.com Vezi politica de confidenţialitate
GED_PLAYLIST_ACTIVITY,APISID, GEUP, HSID, LOGIN_INFO, NID, PREF, SAPISID, SID, SSID, SIDCC, T9S2P.resume, VISITOR_INFO1_LIVE, YSC, dkv, s_gl, wide
Twitter twitter.com Vezi politica de confidenţialitate
_twitter_sess, auth_token, lang, twid, eu_cn, personalization_id, syndication_guest_id, tfw_exp
Aceste module cookie sunt folosite de noi și alte entităţi pentru a vă oferi publicitate relevantă intereselor dumneavoastră, atât în cadrul site-ului nostru, cât și în afara acestuia.
- Oferirea de publicitate în site adaptată concluziilor pe care le tragem despre tine în funcţie de istoricul navigării tale în site și, în unele cazuri, în funcţie de profilul pe care îl creăm despre tine. Facem acest lucru pentru a menţine site-ul profitabil, în așa fel încât să nu percepem o taxă de accesare a site-ului de la cei care îl vizitează. - Chiar dacă astfel de module cookie nu sunt utilizate, te rugăm să reţii că ţi se vor afişa reclame pe site-ul nostru, dar acestea nu vor fi adaptate intereselor tale. Aceste reclame pot să fie adaptate în funcţie de conţinutul paginii.
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
Google Ad Manager google.com Vezi politica de confidenţialitate
__gads, id, NID, SID, ANID, IDE, DSID, FLC, AID, TAID, exchange_uid, uid, _ssum, test_cookie, 1P_JAR, APISID, evid_0046, evid_0046-synced
Trimite
Vezi politica de confidenţialitate