Interviu cu Marius Onuc, Manager Dance FM

Onuc mare

Credem că cel mai important cadou pe care vi-l puteți oferi este timpul. Timp să vă liniștiți sau să acceptați provocări, timp să faceți ceea ce vă aduce zâmbete și stare de bine, timp să ascultați
melodia aia preferată pe repeat sau, poate, timp să citiți un interviu interesant realizat cu Marius Onuc, managerul Dance FM și colegul nostru de 8 ani. Pentru că prognoza lunii iulie, la DIGI, a anunțat inclusiv aniversarea a 11 ani de Dance FM, am discutat despre povestea postului, profilul ascultărilor (user persona), mituri urbane legate de radio demontate odată cu digitalizarea,
vulnerabilitățile unui post de radio atunci când vorbim despre existența și în Social Media, DJing, plus multe alte subiecte relaxante, precum pasiunile lui Marius pentru voice acting.

 

Coordonezi din 2014 postul Dance FM. Ne poți spune câteva cuvinte despre activitatea de până acum, ce ai învățat despre tine în această perioadă, echipă și ce diferențiatori consideri că ai adus pe piață?

Acum că o spun și eu cu voce tare, da… a trecut ceva vreme! Dance FM este cel mai frumos proiect la care am lucrat până acum. Cred că se datoreaza în special faptului că pe lângă pasiunea pentru radio a apărut ingredientul magic - muzica ! Mă regasesc în sound-ul Dance FM, îmi place muzica dance/house/electronică și cred că în cei 8 ani de când sunt prin zona, am reușit să creez o comunitate chiar draguta.
La început, echipa era formată din 3 oameni - eu, Virgil Batista și GreeG Serban. Toți 3 imparteam task-urile oarecum în mod egal. Dar au apărut cateva schimbari pe parcurs și m-am trezit responsabil în totalitate de conținut. Așa că am adunat o mână de oameni, Sorin, Ștefan, Lexa, Marika, Robert și Andra și azi ne bucurăm să vedem că Dance FM a devenit de la un mic radio, o comunitate, un trend. Plusul pe care l-a adus Dance FM a fost și este ORIGINALITATEA!
Iar muzica face diferenta!

Dance FM tocmai a împlinit 11 ani. Dacă ar fi să creezi un user persona pentru brandul „Dance FM”, după toate experiențele și întreaga evoluție, cum l-ai caracteriza?

Da, sunt primii 11 ani de Dance FM, iar ce urmează va fi și mai interesant! Sunt foarte încântat să spun că ascultătorul Dance FM a evoluat odată cu radioul, cu muzica, cu piața.
Cercetările de piață din ultimii ani arată că Dance FM este preferat de publicul tanar/comercial, 18-39 ani, în proportie de peste 90%, cu venituri medii și cu cel puțin o facultate. Dar dacă lăsăm cifrele la o parte, putem spune că cei care asculta Dance FM sunt cu adevărat Dance-eri - iubesc muzica, iubesc petrecerile și starea de bine!

Cum s-a schimbat universul radioului în ultimii 11 ani? (Ne-ar ajuta și o comparație la nivel național, dar și internațional, să vedem ce trenduri încă nu a abordat radioul românesc).

Pe cât de frumos, pe atat de solicitant este radioul! Este o piata care se află într-o continuă schimbare iar cei care nu se adaptează pierd. În ultimii 11 ani s-au închis multe radiouri la nivel național. Unele și-au făcut rebranding, altele pur și simplu s-au închis și atât. Iar la nivel internațional , consumul de radio a fost în scădere în ultimii ani. Asta și pentru că au apărut podcasturile, Spotify, iar celelalte platforme de streaming s-au straduit să atraga consumatorii de muzica în toate felurile. ȘI în mare parte le-a ieșit. Dar, desi azi e foarte accesibil să pornesti un microfon și să inviti pe cineva în “emisiunea” ta, totuși, radioul nu e doar despre asta. E un produs care are cateva ingrediente care dacă nu lucrează în armonie, nu transmite nimic ascultătorului. Niciun algoritm nu va putea da suflet unui radio. În schimb, un playlist bine ales, o voce buna, dinamica și zambitoare fidelizeaza publicul.
De menționat mai e și faptul că nisele au câștigat mult teren în ultimii ani, mai ales în România - rock, dance, hip hop/trap.


Dacă ai putea lua locul unui alt coleg din media, pentru o săptămână, cu cine ți-ar plăcea să faci switch și de ce?

Cred că mi-aș dori să fiu Andreea Esca! :))) Să spun și eu Bună seara, România! Buna seara, București! Cred că m-aș descurca! De ea știu sigur că s-ar descurca cu muzica, pentru că am fost la multe petreceri împreuna și pot spune cu certitudine că iubește muzica și dansul!

Care sunt principalele mituri urbane legate de radio care au fost demontate în ultimii ani de digitalizare accelerată?

Cred că cel mai important mit legat de radio și digitalizare a fost că radioul clasic în varianta FM va dispărea. Am auzit multe termene - până în 2020, până în 2025 și așa mai departe. Ei bine, nu cred sincer că radioul clasic va muri vreodată. Sigur, va resimti schimbarea pe care o aduce online-ul, dar cum ziceam mai sus, asta e provocarea principala a tuturor managerilor - să tina pasul cu schimbarea, să fie fresh!

Care este „călcâiul lui Ahile” al unui post de radio care are, în același timp, și conturi pe rețelele sociale?

Cred că o slăbiciune sau mai degrabă o neatentie a posturilor de radio în zilele noastre consta în faptul că se concentrează foarte mult pe crearea de content pe social media, iar atenția pentru radio în sine scade. Calitatea programelor lasa de dorit în multe cazuri, sau contentul creat pe social media e mai bun decat produsul în sine.

Știm că ești pasionat de actorie vocală, publicitate și comunicare. Cum relaționezi aceste abilități profesionale cu DJ-ingul?

Cred că am reușit să combin cate puțin din toate! Am fost Voice Over pentru multe proiecte mari, chiar și pentru Warner Bros, am dat voce pe spoturi care s-au auzit peste tot iar despre mine vreau să cred că sunt un tip super comunicativ. Toate astea reprezinta un atuu atunci când este combinat cu DJ-ingul, fie că ești DJ/producător , fie că ești DJ de radio. Sunt foarte mulți DJ internaționali renumiți care atunci când sunt puși în situația de a da un interviu TV se descurca foarte greu și abia leaga doua fraze. Iar în cazul lor mai bine vorbește muzica! :)

Vorbim tot mai mult despre starea de bine, dar nu toți știm să o activăm sau să o trăim. Ce înseamnă pentru tine starea de bine și ce ne recomanzi să facem pentru activarea ei?

Starea de bine are o definiție anume pentru fiecare om în parte. Unii găsesc starea asta de bine în lucruri mărunte, alții au nevoie de multe că să se simtă cu adevărat bine. Eu cred foarte mult în puterea muzicii. Iar pe mine, o cafea și o piesa buna mă fac să mă simt cu adevărat bine. Se poate și fără cafea, dar nu se poate să treacă o zi fără să ascult muzica. De asta cred că am cel mai tare job din lume - ascult muzica în fiecare zi! Și după 20 și ceva de ani pot spune că nu m-am saturat!

Cu toții ne dorim să avem în jur oameni care să se bucure pentru noi, să fie aproape în zilele proaste, care să spună un sincer „Go for it! You can do it!”, ceva ce faci și tu prin matinal. Cum te simți când dai mai departe simplitatea vieții, printr-un „Bună dimineața”?

Frumusețea radioului este că poți să îi faci pe oameni să vadă lucruri prin ceea ce le spui. Eu mereu am căutat să fiu simplu, scurt și la obiect, să le spun oamenilor lucruri care să nu le facă dimineața mai grea sau mai tristă. Am evitat subiectele astea nasoale pe care le vedem zilnic la TV - război, pandemie, inflație - ascultătorii le știu, în măsura în care îi interesează. Nu cred că trebuie să mai vin și eu să le povestesc pe larg despre asta. Prefer să le spun buna dimineața cu zambetul pe buze, să le aduc un mix fresh și să le fac drumul spre munca mai scurt.
Iar asta cred că a creat o conexiune puternica între Dance FM și ascultători fideli.

Cum ți-au influențat ascultătorii viața?

E o întrebare la care am stat să mă gandesc! Cred că ascultătorii m-au determinat să fiu mai sincer - ei simt asta atunci când te asculta - să fiu spontan și poate cel mai important - să
Învăț să ascult , la randul meu!


În încheiere, te rog să facem un exercițiu de imaginație. Eu sunt un potențial ascultător al Dance FM, dar nu sunt sigură că acesta este postul potrivit pentru diminețile mele. Cum m-ai convinge să te ascult?

Dacă asculți Dance FM dimineața, e clar că muzica te cucereste! Ai mixuri, invitați și vorbe puține, fix ce îți trebuie că dimineața să sune perfect!

7 întrebări fulger


Playlist creat de tine la drum lung sau radio?

Greu de ales. Am peste 50 de playlisturi pentru diferite stări create pană acum.
Iar pentru radio cred că am depasit 3000 de playlisturi!

O carte bună sau un film pe canapea?

Îmi plac filmele, deci înclin spre un film pe canapea!


Visător sau pragmatic?

100% VISATOR!


Adrenalină sau liniște?

Am sarit cu parasuta, am făcut scuba diving și sunt nerăbdător să mai încerc lucruri noi! Deci clar, Adrenalina!


Cum ar arăta o lume fără muzică?

E o întrebare capcana, nu-i așa? O lume fără muzica nu exista.


Discuție la telefon sau „față-n față”?

Față-n față, categoric!


Ce i-ai spune lui Marius Onuc de la 18 ani?

Bucura-te de tot ce ai! Te așteaptă multe lucruri minunate!


On Air
Acum
Helsloot, Jono McCleery - One Step (Monkey Safari Remix)
A fost
BLACK COFFEE, DAVID GUETTA - Drive (radio edit)
Noutăți
1
df
x

Partenerii noștri

DIGI SPORT
Telefonul a omorât-o! S-a împiedicat de parapet în timp ce filma cu fratele ei și a căzut de pe bloc

Telefonul a omorât-o! S-a împiedicat de parapet în...

FILM NOW
Charlize Theron, superbă, statuară și senină și la o ieșire cu fiicele ei. Cum arată când renunță la rochiile de gală pentru pantaloni scurți și tricouri

Charlize Theron, superbă, statuară și senină și la o...

DIGI WORLD
"Nu e de glumit. Intoxicația cu apă poate fi fatală!". Primele simptome și ce să faci dacă o persoană se hiperhidratează

"Nu e de glumit. Intoxicația cu apă poate fi fatală!"...

DIGI ANIMAL WORLD
Ce a făcut o vacă după ce stăpânul său a vândut-o unui vecin: „Asta se întâmplă când vinzi un animal fără să-l întrebi”

Ce a făcut o vacă după ce stăpânul său a vândut-o unui...

DIGI LIFE
Pantofii roșii purtați de Judy Garland în "Vrăjitorul din Oz", vânduți cu o sumă amețitoare la licitație, de 10 ori mai mare decât se estima

Pantofii roșii purtați de Judy Garland în "Vrăjitorul...

PE ROZ
Cum a reușit o tânără să facă 43 de milioane de dolari, într-un singur an: „Poți să mă numești oricum, o să râd în drum spre bancă!”

Cum a reușit o tânără să facă 43 de milioane de...

468147581_10161333398034442_4957103422981530805_n

Deep Dish revine la Londra după 10 ani cu două...

dubok

DJ Marika și Subcarpați sărbătoresc Ziua Națională cu...